søndag 6. juli 2008

Stille du led..... del 2.
















......................................................"LILLE PETTER EDDERKOPP HAN KLATRER PÅ MIN DØR!!!"
historien gjentar seg... i går kveld dukket denne hærli frekke gnageren opp på badet, og jeg holdt på å gå inn i koma av redsel. min første tanke var at dette var et kryp av utelandsk opprinnelse, har i alle fall aldri sett så store hårete eklinger i norge før. denne var faktisk større enn min forrige petter-kompis som døde etter en tur med moppen. (se tidligere blogginnlegg).
først tenkte jeg å ringe skadedyrutrydderen i nabohuset, men klokka var litt for mye til det.
så tenkte jeg å suge den opp med den hærli frekke støvsugeren min; der ville den få selskap av andre krek, for å si det sånn. men av redsel for at den da skulle komme krypende ut igjen etter å ha klekket noen millioner egg i støvsugerposen, fant jeg ut at heller ikke dette var noen god ide.
så fant jeg en flaske med jiff baderoms spray som jeg ville prøve å knerte den med. men heller ikke dette tørte jeg å prøve på, ettersom den muligens ville begynne å sprelle og løpe avgårde. til slutt fant jeg ut at jeg måtte gjøre som før: denge den sønder og sammen med moppen. dette var en krevende prosess ettersom at idiot-koppen hadde slått seg til ro på en trasig plass som var vanskelig å komme til... først fallt den ned på golvet og prøvde å stikke av. da fikk jeg nesten hjerteflimmer og panikkangst. men historien endte bra, og inntrengeren fikk smake moppen både en og to og søtten ganger. snipp snapp snute, nå ligger lille-petter ute... takk for alt.

10 kommentarer:

Maria og Erlend sa...

herlig Briten! Du har lagt deg ut på nogen del 2 blogginnlegg! Godt du gjentar suksessen:)

Anonym sa...

Koss i all verden har du klart å få forstørret den opp så masse på bilde?:) ALdri for sent å ringe skadedyr avdelingen:) Gleder meg til i mårå...

Kurt Inge sa...

huff og huff...! Dette høres forferdelig kjent og skummelt ut! Jeg er glad jeg ikke har fått besøk av noen sånne i huset mitt enda..! Men de pleier å dukke opp hjemme hos mor og far, og da er jeg alltid på vakt!

Jeg har også brukt dine knep, sprayet med en sterk spray i håp om at det skulle ta knekken på edderkoppen, men det gjør altså ikke det! Det beste du kan gjøre er egentlig å la andre ta drittjobben, mens du står og biter tenner og ser på.

Briten sa...

maria:
ingenting er som å få et hærli frekt krim-drama servert opp til flere ganger. det neste blir: "gratulerer maria- del 2."

nabo:
forstørret?? lover deg det synnis, denne eddisen var størrelse king size, den var bare helt enorm... fellte nesten tårer. neste gang ringer jeg, om det så er midt på natta. konge å være tilbake på jobb forresten, hva var vel livet uten deg? (og meg..?)

inga:
ja, disse krypene er ikke særlig stabile å få i hus, håper for din del de holder seg langt unna jæren.

"la andre ta drittjobben" sa du... spennende. greit om jeg spør deg om hjelp neste gang?

har faktiskt vurdert å oppsøke en skadedyrsentral å spørre om de har noen sprayer mot edderkopper. kan noen si meg: tror dere det finnes slike edderkoppmiddel, eller driter jeg meg ut om jeg spør??

bare et spørsmål ut i luften.

smask å dask fra britny!

Maria og Erlend sa...

glede meg te å finna ut ka du ska gratulera meg for den gongen!

Briten sa...

då glede du deg ikkje forgjeves, for å sei d sånn....

Anonym sa...

du må fløtte tbake t Tromsø, vi har ikkje sånne store skumle saker her oppe vettu;) klem fra Tone

Briten sa...

hehe, det har du heilt rett i tone... edderkopper såg eg lita av den tida eg budde der oppe, heilt fantastisk befriende...

men syns nå du sko komt ned te meg ein tur, så får du se disse eksotiske krypa med egne auer(;

Anonym sa...

Hehe...eg skreiv ca akkurat det samma som Tone, men meldingen kom visst aldri med.
Bli med te nord Briten!!!
Det e faktisk sykt mange edderkoppar her nede. Vett ikkje kor mange eg har knerka itte eg kom heim. Men ellers e det jo topp å vera på ferie:)
Men eg vente et besøk te Sørbø snart! Norges gj.snittlig varmaste plass(stod i avisa altså).

Briten sa...

hehe... komme elgandes te sørbø ein dag eg, så får me sjå koss gjennomsnittsvarmen e....